Kansen zien en ze grijpen, dat typeert het ondernemerschap. Alle ondernemers zijn ooit klein begonnen en weten dan ook dat een steuntje in de rug, in welke vorm dan ook, bepalend kan zijn voor toekomstig succes. Daarom draagt maar liefst 75 procent van de Nederlandse mkb’ers steentje bij aan de maatschappij, zo blijkt uit onderzoek van Allianz en Ipsos.
Ondernemers hebben lef en doorzettingsvermogen. Allianz bedankt tijdens de Dag van de Ondernemer samen met MKB Nederland alle ondernemers voor hun inzet en moedigt hen van harte aan te blijven ondernemen en hiermee hun steentje bij te dragen aan de maatschappij.
Zowel grotere als kleinere Nederlandse ondernemingen tonen hun maatschappelijke betrokkenheid, respectievelijk maar liefst 86 en 64 procent. Kortom: de passie en de drive die bij het ondernemen komt kijken, brengen zij graag over op anderen. Want wat is mooier dan je ondernemersspirit inzetten om de maatschappij een beetje verder te helpen? We lichten daarom drie mogelijkheden toe om als mkb’er je maatschappelijke betrokkenheid te tonen: