Verzekeringen voor in de zakelijke dienstverlening

  • Voor specifieke risico's in de zakelijke dienstverlening
  • Pakketkorting oplopend tot 10%
  •  Uitstekende schade afhandeling
Als zakelijke dienstverlener kun je te maken krijgen met risico’s die de bedrijfsvoering verstoren of die schade veroorzaken bij je klanten, je medewerkers of bij derden. Hiervoor kun je aansprakelijk worden gesteld. Dit kan gaan om materiële of letselschade, maar er kan ook financiële schade ontstaan door beroepsfouten. Als zakelijke dienstverlener werk je digitaal en dat maakt je kwetsbaar voor cybercriminaliteit. Hackers kunnen proberen om gevoelige data te stelen, systemen te saboteren of losgeld te eisen. Dat kan  leiden tot financiële schade, reputatieverlies, juridische aansprakelijkheid en bedreiging van je bedrijfscontinuïteit. Verder is het van belang je inventaris, je elektronica, je zakelijke auto's en indien in eigendom je kantoorpand, te beschermen tegen het risico van inbraak, brand en waterschade.  
Verzeker jouw specifieke risico’s bij Allianz. Of je nu een accountant, advocaat of architect bent. Maar ook als je advies geeft of diensten verleent. Bijvoorbeeld in de administratie, boekhouding, belastingen, consultancy, marketing, (interim)management, bedrijfsvoering, communicatie, bouwkunde of HR. Samen met een onafhankelijk adviseur in jouw regio, stem je onze krachtige en flexibele verzekeringen eenvoudig af op jouw specifieke behoefte. In veel gevallen past jouw keuze in ons aantrekkelijke Bedrijvenpakket. Jij krijgt dan één pakket met verzekeringen voor de meest voorkomende risico’s voor zakelijke dienstverleners: van beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid, inventaris, elektronica en je zakelijke auto tot bedrijfsschade.
30 verschillende, flexibele zakelijke verzekeringen die naadloos op elkaar aansluiten
Uitgebreide dekking, scherpe tarieven, pakketkorting oplopend tot 10% en één duidelijke totaalfactuur
Jaarlijks vragen wij je om jouw actuele gegevens aan te leveren;  zo zijn jouw verzekeringen altijd up-to-date 
Met de Allianz Beroepsaansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor financiële schadeclaims bij een beroepsfout.
  • Standaard is het inlooprisico verzekerd voor de termijn dat er een voorgaande Beroepsaansprakelijkheidsverzekering is geweest.
  • Professionele juridische bijstand bij verweer en bij aansprakelijkstelling na een beroepsfout.
  •  
  • Professionele ondersteuning door onze specialisten bij aanvaarding van opdrachten met afwijkende contractvoorwaarden.
Contractmanagement op orde

Goede inhoudelijke contractvoorwaarden en een waterdicht contractmanagementproces, kunnen veel problemen bij een eventuele schadeclaim voorkomen. Zorg dus voor duidelijke, redelijke algemene of contractvoorwaarden en een solide contracteringsproces. Hanteer indien mogelijk de algemene voorwaarden van brancheorganisaties. Is dat niet mogelijk, stel dan eigen, (afwijkende) algemene voorwaarden of afwijkingen op opdrachtniveau altijd in overleg met een juridisch adviseur op. Zorg dat daarin jouw aansprakelijkheid op een acceptabele manier beperkt wordt. Stel de geldende voorwaarden tijdig en navolgbaar ter hand. Dat wil zeggen: bij elke uitgaande offerte, aanbieding en opdrachtaanvaarding en via elk kanaal (e-mail, schriftelijk, telefonisch, portaal of website). Geef daarnaast altijd duidelijk aan op welk moment de voorwaarden van toepassing zijn. 

Strakke agendering

Als je anderen adviseert of aan projecten werkt, kunnen fouten altijd gebeuren, zelfs als je zeer professioneel en zorgvuldig te werk gaat. Bijvoorbeeld als je als belastingadviseur de deadline mist van de belastingaangifte. Met een strakke agendering voorkom je een dergelijke planningsfout. Zorg dat alle belangrijke tijdgebonden taken altijd doorlopen rond feestdagen en vakanties, maar ook bij ziekte, bij vervanging en bij het uitvallen van ICT-systemen of andere calamiteiten. Houd ook een overzicht bij van de cruciale data en de voortgang van lopende projecten en opdrachten.       

Cyberveiligheid

Digitalisering is een hot topic bij zakelijke dienstverleners. Neem dus goede preventiemaatregelen om cyberrisico's te minimaliseren. Stel een ICT- beveiligingsbeleid op, inclusief een noodplan voor cyberincidenten. Daarnaast is het raadzaam om processen, software en multi-factor authenticaties in te richten om de ICT te beveiligen, ransomware te identificeren en de systemen doorlopend te monitoren. Zorg verder voor een goede back-up strategie en periodieke controles van back-ups of ze compleet en vrij van ransomware zijn. Train je personeel doorlopend in de herkenning van cybercrime. Bekijk ook de basismaatregelen rond cyberveiligheid op de site van het Nationaal Cyber Security Centrum.

Klantdata beschermen

Als zakelijke dienstverlener beschik je veelal over grote hoeveelheden en wellicht reputatiegevoelige klantdata. Het is dus van belang deze klantdata optimaal te beschermen. Je wilt immers een datalek en alle bijkomende (reputatie of andere) schade voorkomen. Zorg dus voor een goede inrichting van processen rond dataverzameling en -verwijdering. Alleen noodzakelijke data mag -bij voorkeur encrypted- worden bewaard en dient ook weer tijdig verwijderd te worden. Denk ook aan identificatie. Hoe identificeer jij jouw klant als je telefonisch met je klant over zijn dossier overlegt? Zijn er genoeg verificaties in de verschillende communicatiekanalen ingericht om te zorgen dat gevoelige informatie niet in verkeerde handen valt? 

Veilig op de weg

Zakelijk elektrisch rijden is populair onder zakelijke dienstverleners. Geef bestuurders, die voor het eerst in een elektrische auto gaan rijden, enkele tips mee over veilig elektrisch rijden om ongelukken te voorkomen. Denk hierbij aan: extra alert zijn op fietsers en voetgangers, die de auto mogelijk niet horen, rustig omgaan met het gaspedaal vanwege de snelle acceleratie en de verlengde remweg doordat elektrische auto’s zwaarder zijn.

Wij begrijpen de risico’s in de zakelijke dienstverlening en zetten onze expertise voor je in. Jij krijgt de best passende verzekeringsoplossing in jouw specifieke situatie. 
Wij delen onze kennis over risico-preventie met jou om schade te voorkomen. Ontstaat er toch schade, dan kun je bouwen op onze uitstekende schadeafhandeling.
Allianz is een wereldwijde, betrouwbare verzekeraar en het nummer 1 verzekeringsmerk ter wereld.

Als zelfstandig ondernemer wil je vooral bezig zijn met ondernemen. Maar wat gebeurt er als je door ziekte, ongeval, of orgaandonatie niet kunt werken? Kun jij dan deze periode financieel overbruggen? Met onze AOV krijg je een maandelijkse uitkering bij arbeidsongeschiktheid tot de eindleeftijd die je kiest. Zo voorkom je financiële zorgen voor jou (en je gezin). Raak je arbeidsongeschikt, dan zijn we er voor je en helpen wij je om weer aan het werk te gaan als dat mogelijk is. En heb je bij ons een AOV? Dan helpen we je vanaf dag één ook te voorkomen dat je vastloopt, uit balans raakt of niet meer goed functioneert.

Belangrijke kenmerken van onze AOV’s:

  • De AOV’s van Allianz zijn zogenoemde sommenverzekeringen. Dit betekent dat je altijd een uitkering ontvangt bij arbeidsongeschiktheid. Of je inkomen is gedaald of niet door je arbeidsongeschiktheid. Vooraf spreken we het bedrag af dat je per maand krijgt.
  • Een tijdelijke uitkering bij zwangerschap en adoptie.
  • Aantrekkelijke korting in de eerste 3 jaar.
  • Je mag regelmatig je gezondheid laten onderzoeken op onze kosten.
  • Je mag ieder kalenderjaar je verzekerd bedrag verhogen met maximaal 15%, zonder hiervoor een gezondheidsverklaring in te moeten vullen.
  • We helpen je mentaal fit en gezond te blijven. Jij en je gezin kunnen 24/7 gratis en vertrouwelijk gebruik maken van de diensten van
    MentaVitalis
    .
  • Gratis voorlopige dekking bij een ongeval tijdens het aanvraagproces van de aanvraag.
  • Dagelijks opzegbaar zonder opzegtermijn. De verzekering kan iedere dag worden opgezegd, zelfs in het eerste jaar. Als je bij ons een AOV afsluit, zit je nergens aan vast. Je kunt de verzekering iedere dag opzeggen, zelfs in het eerste jaar. Zet je de verzekering liever tijdelijk op pauze? Dat mag ook.

Wil je weten hoeveel een AOV bij Allianz kost? Of wil je meer informatie over onze AOV’s? Bekijk dan hier de AOV-oplossingen van Allianz voor jou als zelfstandig ondernemer in de zakelijke dienstverlening.

Binnen het Bedrijvenpakket bieden we je ook een groot aantal zakelijke autoverzekeringen, ook voor elektrische auto’s. Je kunt deze zelf naar keuze samenstellen, altijd met een scherp tarief, een goede dekking en eventuele aanvullende verzekeringen zoals pechhulp. Bij een elektrische auto bieden we naast de basis- en aanvullende verzekeringen de volgende extra’s:

  • Speciale pechhulp voor volledig elektrische auto’s. Als de accu onverwacht leeg raakt tijdens een autorit, krijg je pechhulp. Een hulpverlener brengt jou en de auto naar je eindbestemming of de dichtstbijzijnde laadpaal.
  • Schade aan jouw eigen oplaadpunt, zolang dit niet op een andere verzekering gedekt is.
  • Schadeherstel door gespecialiseerde automonteurs.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. Of bekijk hier alle zakelijke autoverzekeringen en bereken direct jouw premie voor een bestelauto of zakelijke auto.

autoschade-melden