Service & contact

  • Indien jij schriftelijk/ per email een verzoek doet, streven we ernaar jou binnen 10 werkdagen een reactie te sturen.
Je kunt alleen inloggen als je bij ons een pensioen of levensverzekering hebt. Heb je een vraag over een verzekering? Neem dan contact op met je adviseur. De contactgegevens vind je in je polis.
Betalen van je premie

Als je bij ons een verzekering afsluit, moet je verzekeringspremie betalen. Het betalen van verzekeringspremie kan via automatische incasso of via een bankoverschrijving.

Als je onvoldoende saldo op je bankrekening hebt staan, lukt het ons niet om de premie automatisch te incasseren. Je kan ook een keer vergeten je premie over te maken. Geen man overboord. Je ontvangt van ons vanzelf een schriftelijke of digitale herinnering met het vriendelijke verzoek om de premie alsnog binnen veertien dagen te betalen op het in de herinnering vermelde bankrekeningnummer.

Betaal je niet binnen deze termijn, dan ontvang je van ons een tweede herinnering. Je bent dan niet langer verzekerd, terwijl je wel premie moet betalen. Als je schade hebt, betalen wij deze niet. Als je alsnog de verschuldigde premie betaalt, ben je een dag na ontvangst van de premie weer verzekerd. Betaal je alsnog niet, dan kunnen wij onze vordering uit handen geven aan een incassobureau of kunnen wij de verzekeringsovereenkomst definitie beëindigen. Als wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau, zijn de bijkomende kosten voor jouw rekening.

Als je van ons een tweede herinnering hebt gekregen voor de premie van je motorrijtuigverzekering, melden wij je kenteken af bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en ben je strafbaar. Je bent namelijk wettelijk verplicht om een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor je auto af te sluiten. De RDW controleert regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen verzekerd zijn. Is dit niet het geval, dan krijg je een boete van honderden euro’s.

Achterstand bij het betalen van je premie
Heb je achterstand bij het betalen van je premie? Neem dan contact met ons op en kunnen we samen wellicht een oplossing vinden. Je kunt ons zowel via email als telefonisch bereiken. Onze emailadressen en telefoonnummers vind je op onze verzekeringsbewijzen en betalingsherinneringen.
Automatische incasso
Wil je in het vervolg betalen via automatische incasso om zo te voorkomen dat je een betalingsverzoek mist? Dat kan door het invullen van een SEPA-machtigingsformulier op onze website. Je vindt het formulier via deze link.
Zorgen over je financiën of heb je schulden?

Bij zorgen over je financiën of bij schulden, zijn er diverse instanties die hulp kunnen bieden:

Heb je zorgen over je financiën? Of heb je schulden? Neem dan contact op met één van deze organisaties. Deze organisaties helpen jou om je zorgen en je schulden weg te nemen.  

Heb je een pensioen bij ons? Log dan hier in met je DigiD om je pensioenkluis te openen. In je pensioenkluis vind je al je pensioendocumenten.

Het kan zijn dat je een Allianz-verzekering wilt opzeggen. Hoe je dat kunt doen, hangt af van het soort verzekering: is het een schadeverzekering, overlijdensriscoverzekering of een levensverzekering?

Opzeggen schadeverzekering en overlijdensrisicoverzekering

Je kunt hier rechtstreeks je overlijdensrisico- en schadeverzekering opzeggen. Schadeverzekeringen dekken de volgende risico’s: aansprakelijkheid, auto, bedrijf, cyber, elektronica, gebouwen, geldswaarden, glas, goederen, inventaris, krediet, landbouw, machine, milieuschade, ongevallen, rechtsbijstand, transport of werkmaterieel.

Opzeggen levensverzekering

Je kunt je levensverzekering op twee manieren opzeggen:

1.      Via een mail naar [email protected]. Vermeld daarin je naam, adresgegevens en je polisnummer.

2.      Via ons wijzigingsformulier.

Je kunt alleen pechhulp afsluiten als je ook een autoverzekering bij ons afsluit.
Ja, voor ondernemers, bedrijven en organisaties is er een uitgebreide verzekering tegen schade door cybercriminaliteit. Die cyberverzekering dekt ook schade door het lekken van gegevens door menselijke of technische fouten. 
Als je je groene kaart kwijt bent, kun je een nieuwe aanvragen bij je adviseur. Het telefoonnummer vind je in de polis. Heb je zonder adviseur een verzekering bij ons afgesloten? Bel dan 088-577 28 28.
Vaak geldt een eigen risico bij schade. Wil je weten of voor jouw verzekering een eigen risico geldt? Kijk dan in de voorwaarden. Of neem contact op met je adviseur. Het telefoonnummer vind je in de polis.
Hier vind je ons verzuimportaal. Je logt in met je relatie- of polisnummer en met je wachtwoord.

Je kunt op drie manieren doorgeven dat je arbeidsongeschikt bent:

1.      Vul dit digitale meldingsformulier in.

2.      Stuur een brief naar:

Allianz Inkomensverzekeringen

Postbus 139

3000 AC ROTTERDAM

3. Meld je arbeidsongeschiktheid ook bij je verzekeringsadviseur. Je adviseur kan je helpen tijdens de afwikkeling van je arbeidsongeschiktheidsmelding. Hier vind je meer informatie over arbeidsongeschikt raken en wat je kunt verwachten.

Heb je een vraag over je pensioen bij Allianz? Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Bezoekadres

Coolsingel 120 

3011 AG Rotterdam

Parkeergarage

Korte hoogstraat 33

3011 GK Rotterdam