De contactpersoon kunt u niet zelf wijzigen. Stuur een e-mail naar [email protected]. Vermeld daarin uw regelingnummer en de gegevens van de nieuwe contactpersoon. Wanneer de wijziging door ons is verwerkt, ontvangt u hiervan een bevestiging. Er wordt slechts één contactpersoon per werkgever geregistreerd. 

Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord

  • Klik op het tabblad “Wijzigingen”
  • Klik vervolgens op “Indiensttreding”.
  • Vul de gegevens in van de nieuwe werknemer.

Let op dat u bij het salaris het fulltime jaarsalaris inclusief vakantiegeld invult. 

Als uw medewerker niet in dienst is gekomen op de 1e van de maand, maar op een latere dag, dan wijkt de datum in dienst af van de ingangsdatum deelname. Als uw medewerker op 10 oktober in dienst is gekomen, is de datum in dienst 10 oktober 2022. De ingangsdatum van de deelname is altijd de 1e van de daaropvolgende maand, in dit geval dus 1 november. De dekking bij overlijden geldt vanaf de datum in dienst. In dit voorbeeld dus 10 oktober 2022.

Bekijk ook onze introductievideo voor het werkgeversportaal.

Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord. 
  • Klik op het tabblad “Deelnemers”.
  • Klik vervolgens op de deelnemer die u uit dienst wilt melden.
  • Ga naar het tabblad “Wijzigingen”
  • Klik op “Einde deelname”.
  • Vul de uitdienstdatum in bij “Wijzigingsdatum” en klik op “Volgende”.
  • Controleer de gegevens en klik vervolgens op “Uitvoeren wijziging”. 
Let op: een uitdiensttreding wordt altijd per de 1e van de maand verwerkt. 
Bekijk ook onze introductievideo voor het werkgeversportaal.

Neem telefonisch contact met ons op dan helpen wij u verder.

Wij kunnen met u meekijken en vaak zien wat het probleem is. Als we er niet direct uitkomen, maken wij tijdens het telefonische gesprek schermafbeeldingen die wij kunnen doorsturen naar onze technische afdeling. Op die manier werken we zo snel mogelijk naar een oplossing voor u.

  • Stuur een e-mail naar [email protected].
  • Vermeld daarin uw regelingsnummer en het e-mailadres van de medewerker die een nieuw account nodig heeft.

Let op dat de aanvraag vanuit een leidinggevende uit uw bedrijf komt.

  • Wij maken het account voor uw medewerker aan en u ontvangt hiervan een bevestiging.
  • Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord. 
  • Klik op het tabblad “Documenten”. Hier vindt u alle gepubliceerde specificaties van uw pensioenregeling.

U geeft een huwelijk of geregistreerd partnerschap gemakkelijk aan ons door via het werkgeversportaal.

Dit geldt ook wanneer er geen sprake is van een huwelijk of geregistreerd partnerschap, maar de deelnemer wel samenwoont (samenlevingscontract of langer dan een half jaar).

Hoe?

  • Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord. 
  • Klik op het tabblad “Deelnemers”. ·        
  • Klik vervolgens op de deelnemer van wie u de partner wilt toevoegen.
  • Ga naar het tabblad “Wijzigingen” en klik vervolgens op “Start partnerrelatie”.
  • Vul de gegevens in van de partner en de aanvangsdatum van het samenwonen.
  • Klik vervolgens op “Volgende”.
  • Controleer de gegevens en klik vervolgens op “Uitvoeren wijziging”.

Let op dat u de partnergegevens wel binnen 3 maanden aan ons doorgeeft. Na deze 3 maanden kunnen er voor de deelnemer gezondheidswaarborgen gelden. 

  • U kunt de deelnemer opnieuw aanmelden via het werkgeversportaal.
  • Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik op het tabblad “Wijzigingen”
  • Klik vervolgens op “Indiensttreding”.
  • Vul de gegevens in van het nieuwe dienstverband.
  • De datum in dienst is dan de ingangsdatum van het nieuwe dienstverband van de deelnemer.

Let op dat u bij het salaris het fulltime jaarsalaris inclusief vakantiegeld invult. 

Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klik op het tabblad “Wijzigingen”.

  • Klik vervolgens op “Collectieve salariswijziging”.
  • Volg de instructies op het werkgeversportaal.

Log in op het werkgeversportaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klik op het tabblad “Deelnemers”.

  • Klik vervolgens op de deelnemer die u uit dienst wilt melden. Ga naar het tabblad “Wijzigingen” .
  • Klik op “Salariswijziging” en vul de wijzigingsdatum, het fulltime jaarsalaris en het parttimepercentage in en klik op “Volgende”.
  • Controleer de ingevulde gegevens en klik op “Uitvoeren wijziging”.

Wanneer u meer informatie wilt over een betaalachterstand, neem dan telefonisch contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

  • Heeft u een Allianz pensioenregeling? Bel 088 577 41 43.
  • Heeft u een Allianz PPI-regeling? Bel 088 577 42 86.

Een mislukte incasso kan verschillende redenen hebben:

  • Onvoldoende saldo
  • SEPA-machtiging/mandaat ingetrokken – niet aan bank doorgegeven
  • Maximale dagelijkse bedrag wat van de rekening mag worden geboekt, wordt overschreden
  • Uw bank keurt automatische incasso’s van een buitenlands rekeningnummer niet goed.

Voor de toekomst is het belangrijk dat u bij uw bank navraagt waarom de incasso is mislukt, zodat wij in het vervolg wel weer automatisch kunnen afschrijven. Als uw bank vraagt om een nieuwe incassomachtiging kunt u gebruik maken van het volgende formulier.

  • Heeft u een actieve Allianz pensioenregeling bij Allianz Nederland Levensverzekering? Gebruik dan dit formulier.
  • Heeft u een actieve Allianz pensioenregeling bij Allianz Premie Pensioen Instelling B.V.? Gebruik dan dit formulier.

Heeft u een actieve Allianz pensioenregeling bij Allianz Nederland Levensverzekering?
Gebruik dan dit formulier. Mail het ingevulde formulier naar [email protected] onder vermelding van uw regelingnummer en stuur een kopie van het formulier naar uw bank.

Heeft u een actieve Allianz pensioenregeling bij Allianz Premie Pensioen Instelling B.V.?
Gebruik dan dit formulier. Mail het ingevulde formulier naar [email protected] onder vermelding van uw regelingnummer en stuur een kopie van het formulier naar uw bank.

Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 9:00 - 17:30 uur.
Telefoonnummer Pensioen

Zoek je een ander telefoonnummer?
Gebruik het contactformulier om uw vraag te stellen. Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een reactie. 

Nog geen klant van Allianz? Gebruik dan het algemene contact formulier