Wat houdt de regeling in?
Hoe is de regeling tot stand gekomen?
Moet ik aangesloten zijn bij een belangenorganisatie?
Welke beleggingsverzekeringen vallen onder de regeling?
Mijn tegemoetkoming is 0 Euro, wat betekent dat?
Wat zijn de maximale kosten voor mijn beleggingsverzekering?
Krijg ik ook een tegemoetkoming voor tegenvallende beleggingsresultaten?
Kan ik mijn product omzetten, aanpassen of beëindigen om goedkoper uit te zijn?
Je doet er verstandig aan advies in te winnen wanneer je jouw verzekering wilt omzetten, aanpassen of beëindigen. Het wijzigen van je verzekering brengt financiële of fiscale gevolgen met zich mee, waardoor je niet altijd goedkoper uit bent.
Je financieel adviseur kent je persoonlijke situatie. Hij kan je kosteloos inzicht geven in het product. Met zijn hulp kan je dan bepalen of je de verzekering bijvoorbeeld wilt aanpassen of omzetten naar een ander product. De gegevens van je adviseur kan je terugvinden op het jaarlijkse waardeoverzicht.
Wil je een andere adviseur? Op onze website kan je een adviseur bij jou in de buurt vinden.
Waar kan ik de tegemoetkoming vinden op het jaarlijkse waardeoverzicht?
Hoe is de tegemoetkomingsregeling verbeterd?
Een eventuele tegemoetkoming wordt niet op de einddatum aan het eindkapitaal toegevoegd, maar al eerder. De tegemoetkoming over de reeds verstreken looptijd is in december 2012 vastgesteld en als één bedrag in de polis gestort. De tegemoetkoming over de resterende looptijd tot de einddatum wordt vanaf 1 april 2013 maandelijks in de polis gestort.
Voor Universal Leven hanteert Allianz een andere aanpak. Hier geldt dat alleen het bedrag over 2013 als vooruitbetaling per december 2012 in de polis is gestort. Wij zullen voor Universal Leven jaarlijks in december een eventuele tegemoetkoming voor het volgende jaar in de polis storten.
Hoe heeft Allianz de kosten verlaagd?
Meer informatie
