
Informatie over je nieuwe verzekering
Waarom is mijn oude verzekering omgezet naar deze nieuwe productlijn?
Voor Allianz is het belangrijk dat wij op die ontwikkelingen en de nieuwe behoeften van onze klanten inspelen. Vandaar dat we deze nieuwe productlijn van particuliere schadeverzekeringen hebben ontwikkeld. Een productlijn bestaande uit nieuwe moderne auto-, woon- (inboedel, opstal en aansprakelijkheid particulieren), reis- en rechtsbijstandverzekeringen met een scherpe prijs, een ruime dekking en eenvoudige voorwaarden; helder, duidelijk en overzichtelijk. Een productlijn waarbij je je verzekeringspapieren volledig digitaal ontvangt en online kunt inzien.
Allemaal voordelen die je vanaf nu ter beschikking hebt.
Hieronder lees je meer over je nieuwe verzekeringen.
De nieuwe polisvoorwaarden zijn daarbij in veel gevallen gunstiger dan de oude voorwaarden van je verzekering. Heb je toch een situatie waarin de oude voorwaarden beter zijn? Dan gelden gewoon de oude voorwaarden. Dit noemen we de “Garantie beste dekking”. Deze garantie geldt tot je contract afloopt en we je een nieuw voorstel doen.
Eén van de voordelen van je nieuwe verzekering is dat je altijd je verzekeringen online kunt bekijken en downloaden. Ook kun je eventuele schade digitaal melden. Dat kan je doen via je Mijn Account. Je kan daar inloggen met je e-mailadres, waarop je nieuwe verzekeringspapieren hebben gestuurd. Handig toch? Neem gerust eens een kijkje.
Heb je nog geen toegang tot je Mijn Account? Dan hebben we waarschijnlijk nog niet je e-mailadres en contactgegevens in onze administratie staan. Lever deze dan aan via de website www.allianz.nl/digitaal. Je ontvangt daarna een bericht dat je gegevens in onze administratie zijn verwerkt. Vervolgens kan je inloggen in je Mijn Account.
Eén van de voordelen van je nieuwe verzekering is dat je altijd je verzekeringen online kunt bekijken en downloaden. Ook kun je eventuele schade digitaal melden. Dat kan je doen via je Mijn Account. Je kan daar inloggen met je e-mailadres, waarop je nieuwe verzekeringspapieren hebben gestuurd. Handig toch? Neem gerust eens een kijkje.
Heb je nog geen toegang tot je Mijn Account? Dan hebben we waarschijnlijk nog niet je e-mailadres en contactgegevens in onze administratie staan. Lever deze dan aan via de website www.allianz.nl/digitaal. Je ontvangt daarna een bericht dat je gegevens in onze administratie zijn verwerkt. Vervolgens kan je inloggen in je Mijn Account.
Door de omzetting is de premie van je verzekering niet veranderd. Het kan wel zijn dat je betaaltermijn is veranderd. Bij je nieuwe verzekering kennen we namelijk alleen maand- en jaarbetaling. Betaalde je de premie per kwartaal of per halfjaar? Dan betaal je nu per maand.
Betaalde je je premie voor je verzekering via je verzekeringsadviseur? Dan is dat nu anders geworden. Je ontvangt van ons voortaan een verzoek om de premie rechtstreeks aan ons te betalen. Via je Mijn Account kun je een machtiging afgeven zodat wij voortaan de premie automatisch kunnen incasseren. Wel zo makkelijk.
Een ander voordeel van je nieuwe verzekering is dat je alle communicatie over je verzekering via de e-mail ontvangt. Denk bijvoorbeeld aan je nieuwe verzekeringspapieren, informatie over de verlenging van je verzekering, informatie over premiebetalingen of schademeldingen. Zo heb je alle informatie snel en gemakkelijk bij de hand.
Heb je nu de informatie over je nieuwe verzekering per post ontvangen? Dan is je e-mailadres bij ons nog niet bekend. Het liefst sturen we je namelijk de informatie over je verzekeringen digitaal. Dat is ook minder belastend voor het milieu. Wil je ook voortaan de informatie over je verzekering per e-mail ontvangen in plaats van per post? Ga dan naar www.allianz.nl/digitaal en voer daar je gegevens in.
Vragen?
Misschien ook interessant

Contact met Allianz of een adviseur

Wil je advies over een van onze verzekeringen? Neem dan contact op met een onafhankelijk adviseur bij jou in de buurt.