Het aanbieden van een duurzame toekomst gaat verder dan het aanbieden van eersteklas producten en diensten ter bescherming van u, uw gezin en uw levensonderhoud. Het betekent ook dat wij met onze activiteiten de juiste beslissingen moeten nemen ten gunste van het milieu en de maatschappij en dat we deel willen uitmaken van de oplossing voor de grote problemen die onze wereld kent.
Door klimaatproblemen aan te pakken, duurzaam te investeren, producten te ontwerpen met een positieve impact op milieu en maatschappij, en jongeren vooruit te helpen, willen wij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld met minder verspilling, waar we als mensen op een eerlijke en duurzame manier samenleven. Het is niet voor niets dat Allianz al 3x op rij als hoogste scorende verzekeraar de 1ste plek van de Dow Jones Sustainability index heeft behaald.
Deze pagina geeft u een inkijkje in de manier waarop we vorm geven aan deze duurzame toekomst, door antwoord te geven op enkele vragen van klanten zoals u. Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u altijd contact met ons opnemen. Samen kunnen we onze doelen bereiken
Onze producten en diensten worden voortdurend verder ontwikkeld om de kwaliteit van leven van de mens te verbeteren, bij te dragen aan een beter milieu en klimaatverandering tegen te gaan.
We stimuleren de volgende generatie van CO2-arme mobiliteit met verzekeringsoplossingen voor elektrische voertuigen en autodelen.
Jongeren zijn de toekomst en we begrijpen voor welke uitdagingen zij staan. Met onze ondersteuningsprogramma’s, die erop gericht zijn hen te helpen om te geloven in een betere toekomst, nemen we ze mee in de ontwikkeling naar de leiders van morgen.
Sinds 2017 werken onze kantoren over de hele wereld met het Allianz Social Innovation Fund om jongeren te ondersteunen op het gebied van onderwijs, training en werkgelegenheid.
In 2018 won het Picha Project in Maleisië de Future Generations Award. Het Picha Project is een initiatief voor en door vluchtelingen, dat is geïnspireerd op lokale keukens en specerijen en dat is uitgegroeid tot een succesvol Aziatisch cateringbedrijf.
In 2019 was de winnaar Wise Griekenland, dat 40.000 euro ontving. Dit project promoot Griekse producten van topkwaliteit en gebruikt de winst om voedsel te kopen voor mensen in nood.