“Allianz Benelux heeft opnieuw uitstekende resultaten behaald in het derde kwartaal. Wel zien ook wij de eerste effecten van de voortdurende macro-economische uitdagingen, zoals de forse inflatie, de energiecrisis en de niet-aflatende druk op de arbeidsmarkt. De hiermee gepaard gaande uitdagingen zijn steeds meer voelbaar voor onze klanten, business-partners en onszelf. Bij Allianz staan betrouwbaarheid en veerkracht zeer hoog in het vaandel en we nemen dan ook, in samenspraak met onze business-partners, passende maatregelen waar nodig.
Naast de resultaten hebben wij ook de klant- en brokertevredenheid verder zien verbeteren. De stijgende lijn hierin die wij vorig jaar zagen, heeft zich dit jaar onverminderd voortgezet. Onze dienstverlening wordt in onze kernsegmenten veelal boven het marktgemiddelde of als leidend in de markt gewaardeerd door de partners waar wij mee samenwerken. Alle Allianz-teams die zich hiervoor hebben ingezet wil ik bedanken. Evenals onze partners die Allianz met hun feedback helpen om impactvol en oplossingsgericht te werk te gaan als het gaat om het verder verbeteren van onze dienstverlening aan hen en onze klanten.
Ook het merk draagt positief bij aan de klantbeleving. Lokaal versterken we de merkbekendheid van Allianz als betrokken partner van het Watersportverbond in Nederland en de Atletiek in België. Wereldwijd doen we dat onder andere als partner van de Olympische en Paralympische Beweging. Ik ben trots op deze samenwerkingen en het feit dat wij voor het vierde jaar op rij de hoogst genoteerde verzekeraar zijn in de Best Global Brands Ranking van Interbrand.“
- Joos Louwerier, Regional CEO Allianz Benelux