Allianz opnieuw nummer-1-verzekeraar in Best Global Brands Ranking van Interbrand

Voor de vierde jaar op rij is Allianz de hoogste scorende verzekeraar in de Best Global Brands Ranking van Interbrand, met een merkwaarde van maar liefst 18,7 miljard USD. Dat is een stijging van 3,5 miljard USD ofwel 23% vergeleken met vorig jaar. Daarmee hoort Allianz tot de top 15 van wereldwijde merken die het afgelopen jaar het meest zijn gegroeid.

De groei van onze merkwaarde is een mooie blijk van erkenning van onze klanten en investeerders. Het geeft aan dat we een steeds belangrijker en relevanter onderdeel van hun leven zijn. De groei is voor alle drie de dimensies die Interbrand voor zijn merkenranglijst hanteert even groot: financiën, merkbelang en performance.

Dit resultaat is mede te danken aan de grote betrokkenheid van alle 155.000 Allianz-medewerkers, die elke dag onze purpose ‘We secure your future’ naleven om klanten voor te bereiden op wat het leven te bieden heeft.

Allianz staat op nummer 34 in de Global Brands Ranking van Interbrand. De complete top 100 is hier te vinden:  https://interbrand.com/best-global-brands/