Dit najaar zal online verzekeraar Allsecur verder gaan onder de naam Allianz Direct en neemt hiermee de naam van het moederbedrijf Allianz aan. Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz. De merknaam van het moederbedrijf wordt nu aangenomen, omdat vier Europese online merken van Allianz worden samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel. Voor de Nederlandse markt blijft Allianz Benelux de risicodraagster. Het merk Allsecur verdwijnt de komende maanden geleidelijk uit de markt.
Samenwerking op Europese schaal
Het komende jaar worden vier online merken van Allianz in Nederland (Allsecur), Duitsland (Allsecur), Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo) samengevoegd tot één Europees label, waar klanten direct online hun verzekering kunnen afsluiten. Door de toevoeging ‘Direct’ wordt duidelijk dat mobiel en digitaal voorop staan. Klanten kunnen online op een snelle, toegankelijke en persoonlijke manier een product afsluiten.
Bart Schlatmann, CEO Allianz Direct, licht toe: “Door samen te werken op Europese schaal, creëren we nog meer slagkracht om innovaties snel beschikbaar te stellen. Dit werkt in het voordeel van onze klanten. Zo kunnen we de premie scherp houden en de klant nog beter van dienst zijn met meer snelheid en gemak. Wij willen de meest efficiënte verzekeraar worden en ons volledig laten leiden door de behoeftes van onze klanten."
Aparte entiteit
Allianz Direct blijft een aparte activiteit binnen de Allianz Group. Hiermee behoudt zij haar innovatieve en vernieuwende karakter. De naam en huisstijl veranderen, maar het contract van de huidige Allsecur-klanten blijft hetzelfde.
Ron Adams, Marketing & Sales Manager bij Allsecur, vertelt: “Door deze verandering vergroten we onze schaalvoordelen op Europees niveau en dat is gunstig voor ons en voor de klant. We kunnen onze diensten sneller en simpeler naar onze klanten brengen. Dat betekent een win-winsituatie en daarom hebben wij veel zin in dit nieuwe hoofdstuk!”