De KNZB zorgt er met ongeveer 420 verenigingen en circa 130.000 leden voor dat Nederlanders leren zwemmen en kunnen genieten van de zwemsport. De Nederlandse zwemmers zijn sterk vertegenwoordigd bij de Olympische en Paralympische Spelen. Met het partnership bouwen Allianz en de KNZB met vertrouwen en toewijding verder aan de toekomst van de zwemsport in Nederland.
Mart Vreven, Head of Sales bij Allianz Nederland: “Wij kijken met plezier uit naar de samenwerking met de KNZB. Haar missie om de zwemsport te promoten en toegankelijk te maken voor iedereen in Nederland, past uitstekend bij ons streven om bij te dragen aan een zorgeloze en duurzame toekomst.”
Carlijn Hofland, Manager Marketing, Communicatie & Partnerships bij de Koninklijke Nederlandse Zwembond: “Wij zijn trots op het partnership met Allianz Benelux, de bijdrage aan de voorbereiding van TeamNL zwemmen op de Olympische Spelen van Parijs 2024 en de waarde die Allianz toevoegt aan het lidmaatschap van de KNZB. Dit helpt ons om samen met onze verenigingen en leden de zwemsport in Nederland toekomstbestendig te maken.”