Maatschappelijke impact

In 2019 telde de wereldbevolking meer dan 2,2 miljard kinderen en 1,2 miljard jongeren. Deze jonge mensen zijn de leiders, werknemers, klanten en investeerders van morgen. Wij willen onze schaalgrootte en expertise als wereldwijde belegger en verzekeraar gebruiken om de volgende generaties en lokale gemeenschappen in staat te stellen te bloeien.

Onze aanpak combineert een lange-termijn-visie met de mogelijkheid om snel lokale middelen in te zetten om een blijvende impact te creëren voor de samenleving en lokale gemeenschappen. Daarbij richten we ons op het realiseren van ingrijpende veranderingen die ervoor zorgen dat volgende generaties zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien.

Dat doen we via onze verzekeringen en investeringen, door onze expertise en vaardigheden te delen, door samen te werken met lokale organisaties en via donaties.

Allianz heeft in totaal 12 internationale stichtingen opgericht die samenwerken om lokale gemeenschappen en projecten over de hele wereld te helpen.
De maatschappelijke-impact-strategie van Allianz biedt een kader voor alle activiteiten op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid wereldwijd en wordt uitgevoerd via wereldwijde en lokale initiatieven.
consumenten uit opkomende markten bereikt met betaalbare microverzekering- en microspaaroplossingen.
vrijwilligerswerk verricht door onze medewerkers.
donaties in 2020. 
“Duurzaamheid en inclusiviteit zijn de beste manier om onze mogelijkheden om te groeien en waarde te creëren te benutten. En tegelijkertijd bij te dragen aan een duurzamere toekomst voor de wereld en de maatschappij waarin wij leven en werken. Ik ben er trots op dat Allianz duurzaamheid en inclusiviteit hoog in het vaandel heeft staan, en ik zet me persoonlijk in om deze thema's naar nog grotere hoogten te stuwen.
Sjoerd Laarberg
CEO
Allianz Nederland

Download ons rapport over consumenten uit opkomende markten (Engels).

 


Allianz Emerging Consumers Report