Welkom bij Allianz

Wij zijn bijzonder blij dat wij u als klant welkom mogen heten. Uw verzekering bij London Verzekeringen is inmiddels omgezet naar die van Allianz. U bent en blijft goed verzekerd. Aan de hand van veelgestelde vragen leggen we uit wat er nu wel en (vooral) niet verandert. Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw adviseur. Hij kan u verder helpen.

U bent en blijft goed verzekerd

Bij de omzetting zijn uw dekking en uw premie gelijk gebleven. Ook uw verzekeringsadviseur is dezelfde gebleven. U bent en blijft goed verzekerd. Bovendien geldt op uw polis de “Garantie beste dekking”. Hiermee geven wij u de garantie dat wij een nieuwe schade behandelen volgens de voorwaarden die voor u de ruimste dekking bieden. Dat kunnen de London-voorwaarden of de Allianz-voorwaarden zijn. In de brief, die u bij uw nieuwe verzekering heeft ontvangen, leest u tot welke datum de garantie geldt. Na deze datum gelden uitsluitend de Allianz-voorwaarden.

Het enige wat direct bij de omzetting naar Allianz is veranderd is uw polisnummer. En dat u de premie van uw verzekering(en) aan Allianz betaalt. Betaalde u uw premie aan London Verzekeringen na ontvangst van een acceptgiro? Dan ontvangt u voor uw nieuwe verzekering met dezelfde frequentie een acceptgiro van Allianz. Nieuw daarbij is dat wij de premie per verzekering bij u in rekening brengen. Bij London Verzekeringen werd de premie voor al uw (pakket)verzekeringen in één bedrag bij u in rekening gebracht.

Veelgestelde vragen

Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening. Allianz is aanwezig in meer dan 70 landen. In de Benelux biedt Allianz, via adviseurs, verzekeringsproducten en –diensten voor particulieren, zelfstandigen, het mkb en grote ondernemingen. In Nederland hebben wij 1,3 miljoen klanten en 1.200 medewerkers. Wij werken samen met ruim 4.000 verzekerings- en financieel adviseurs, waaronder uw adviseur.

London Verzekeringen is net als Allianz een merk en een onderdeel van Allianz Benelux. Allianz heeft dit jaar al haar schadeverzekeringen vernieuwd. De voorwaarden van deze verzekeringen zijn op onderdelen aantrekkelijker en beter dan die van London Verzekeringen. Daarom hebben wij besloten uw verzekering om te zetten naar die van Allianz en te stoppen met het label London Verzekeringen. Uw verzekering is nu opgenomen in de verzekeringsadministratie van Allianz.

Nee hoor. Uw verzekeringsadviseur verandert niet. U blijft gewoon bij uw huidige verzekeringsadviseur. U kunt dus nog steeds voor advies over uw verzekeringen bij uw verzekeringsadviseur terecht. Heeft u vragen over de omzetting van uw verzekering? Of heeft u behoefte aan advies? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. In de brief, die u bij uw polis ontvangen heeft, is aangegeven wie uw verzekeringsadviseur is en hoe u hem kunt bereiken.

Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij kent uw situatie en kan u verder helpen.

Ja, al uw verzekeringen zijn omgezet naar Allianz. U ontvangt voor elke verzekering nieuwe verzekeringspapieren.

Ja, u bent bij Allianz goed verzekerd. Op uw nieuwe verzekering gelden de nieuwste voorwaarden van Allianz. Vaak zijn die voorwaarden beter dan de voorwaarden van uw oude verzekering bij London Verzekeringen. Toch kan het voorkomen dat dat niet zo is. Daarom geldt op uw nieuwe verzekering de clausule ’Garantie beste dekking’. Dat betekent dat wij een nieuwe schade behandelen volgens de voorwaarden die u de ruimste dekking bieden. Dit kunnen de London-voorwaarden of de Allianz-voorwaarden zijn. Na die datum gelden uitsluitend de Allianz-voorwaarden. In de brief, die u bij uw polis heeft ontvangen, is aangegeven tot welke datum de garantie geldt. Uw nieuwe Allianz-polisvoorwaarden kunt u via internet downloaden. Heeft u vragen hierover of heeft u behoefte aan een toelichting? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

Deze garantie geldt vanaf het moment van omzetting tot 1 jaar na de eerstkomende hoofdpremievervaldatum. Of tot de wijzigingsdatum als uw verzekering eerder wijzigt door een wijziging in het risico. In de brief, die u bij uw nieuwe verzekering heeft ontvangen, leest u tot welke datum de garantie geldt. Dit is dan zonder wijziging van het risico. Heeft u vragen hierover? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

De premie van uw verzekering is gelijkgebleven. Er kunnen wel kleine afrondingsverschillen zijn. De premie kan per eerstkomende hoofdpremievervaldatum natuurlijk wel wijzigen door (eerder) aangekondigde premiewijzigingen, wijzigingen in bonus-malus of wijzigingen met premiegevolgen.

U kunt voor al uw vragen terecht bij uw verzekeringsadviseur. Door de overgang naar Allianz is uw verzekeringsadviseur niet veranderd. In de brief die u bij uw polis ontvangen heeft, is aangegeven wie uw verzekeringsadviseur is en hoe u hem kan bereiken.