De startdatum van de verzekering is ook de incassodag van de premie. Elke maand of elk jaar wordt de premie automatisch van jouw bankrekening afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE. Vijf dagen van te voren sturen we je een bericht dat de incasso eraan komt, zodat je hier rekening mee kunt houden.

Mislukt de automatische afschrijving? Dan sturen we je een bericht waarin wij je vragen je premie handmatig te betalen. Zo voorkom je dat je verzekering wordt beëindigd.

Je verzekeringsadviseur kan dit voor jou bekijken. Je zit nog nergens aan vast. Hij of zij kan ook met je meedenken hoe je je premie zo laag mogelijk houdt. 
Als je verzekering net met een nieuw jaar is verlengd bij Allianz kan dit gebeuren. De dag dat je nieuwe verzekeringsjaar is gestart, is ook de dag dat je de premie betaalt. Je betaalt dan eenmalig twee keer direct achter elkaar: je uitgestelde betaling van het afgelopen contract en de eerste premie van het nieuwe contract.
Kan gebeuren.  Dit wordt automatisch verrekend met je volgende betaling. Betaal je je premie per jaar en wil je niet zo lang wachten? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. 
Vermoedelijk is er iets misgegaan met de toestemming voor de automatische incasso. Ga naar je Mijn Account om je betaalinstellingen te controleren of aan te passen. Je kunt dit ook door je verzekeringsadviseur laten doen. De premie zal binnen een paar dagen van je rekening worden afgeschreven. 

Soms lukt het ons niet om je premie af te schrijven. We proberen het dan altijd een tweede keer. Lukt dat opnieuw niet, dan sturen we je een bericht waarin wij vragen de premie over te schrijven. Neem ook contact op met je verzekeringsadviseur om te kijken waar het mis is gegaan. Misschien staat er een vinkje verkeerd of hebben we niet het juiste rekeningnummer. Zo voorkom je dat we je verzekering stopzetten.

Toestemming voor buitenlandse incasso's
Het kan zijn dat je bij de bank geen toestemming hebt gegeven voor incasso's vanuit het buitenland. We zijn een internationale verzekeraar en schrijven de premie af vanuit een Duits rekeningnummer. Je herkent deze aan de letters DE. Neem contact op met je bank om dit aan te passen.

Maak je met je bank gebruik van een goedkeuringslijst?
Voeg Allianz opnieuw toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, NL66ZZZ29037929000. Zorg ook dat je toestemming geeft voor de incasso via je Mijn Account. Dan kunnen wij de premie voortaan weer incasseren.

Ja, dat klopt. We zijn een internationale verzekeraar en schrijven de premie af via een Duits rekeningnummer. Daarom staan de letters DE in het nummer. Ons rekeningnummer is: DE38 7002 0270 0010 0117 00. 
Ja, als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen krijg je 3% korting op je premie. Je kunt je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef dat door aan je verzekeringsadviseur. 

We maken geen facturen van onze premies. Op je polisblad zie je hoeveel je per maand of per jaar betaalt.

Vraagt je boekhouder toch om facturen? Voor de premie betaal je geen BTW, alleen assurantiebelasting. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kunt je lasten dus prima aantonen met het polisblad.

Wij berekenen je premie op basis van verschillende factoren. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert. Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw voor het volgende verzekeringsjaar. Een maand van tevoren ontvang je dan van ons een bericht met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.

Je verzekeringsadviseur kan je meer informatie geven over wat van invloed is op de hoogte van je premie. Denk bijvoorbeeld aan je gezinssamenstelling, het soort huis en de plek waar je woont komen er statistisch gezien meer inbraken voor in je wijk? Voor de premie van je autoverzekering zijn factoren als het aantal kilometers dat je jaarlijks rijdt en het aantal schadevrije jaren belangrijk. 

Wil je contact met ons? Wij zitten voor je klaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:30. 

Wil je advies over een van onze verzekeringen? Neem dan contact op met een onafhankelijk adviseur bij jou in de buurt.