Schade melden

Ongeval / pech onderweg

Heeft u een ongeluk gehad of staat u met pech stil langs de weg? Neem dan contact op met Allianz Nederland Hulpdienst.

020 - 592 91 18

Autoschade

Schade aan uw auto kunt u op drie manieren melden:

088-577 25 55

Autoruitschade

Heeft u schade aan uw autoruit en een Beperkt Casco of Volledig Casco verzekering? Bel dan de Allianz Autoruitservice waarna u wordt doorverbonden met één van onze samenwerkende glasspecialisten.

088 - 577 33 33

Glasschade

Heeft u alleen schade aan het raam van uw woning, dan kunt u direct contact opnemen met onze aangesloten glasherstellers via Service Glasherstel.

0800 - 020 05 07

Overige schade

Heeft u schade aan uw woning of bezittingen door bijvoorbeeld brand, lekkage of huishoudelijke ongelukken? Dan kunt u op twee manieren schade melden:

088 - 577 25 52

Direct hulp buiten kantooruren?

Is er direct een (nood)reparatie nodig? Neemt u dan contact op met onze hulpdienst.  

088 - 577 11 11

Wat gebeurt er na uw schademelding?

Wanneer u schade heeft, is dat altijd vervelend. Wij doen er daarom alles aan om de schade na uw melding snel te regelen. Hieronder leest u wat u kunt verwachten.
 

U ontvangt altijd binnen 10 werkdagen een reactie van ons op uw melding. Soms kunnen wij niet binnen 10 werkdagen inhoudelijk reageren. Dan geven wij binnen die termijn aan u of uw verzekeringsadviseur door wanneer u wel een inhoudelijke reactie van ons krijgt.

  1. Aanmaken van een schadedossier
    Wij registreren de schademelding en beoordelen waarvoor u verzekerd bent. Hiervoor maken wij een schadedossier aan. Ook sturen wij u of uw verzekeringsadviseur een bevestiging dat wij de schademelding hebben ontvangen. Bovendien informeren wij u of uw verzekeringsadviseur over de verdere behandeling van het schadedossier.
     
  2. Beoordelen van de schade
    Een van onze schadebehandelaars beoordeelt de schade. Soms maakt de schadebehandelaar gebruik van de diensten van een schade-expert. Wij werken met (eigen) experts die zijn aangesloten bij het NIVRE en de Gedragscode schade-expertise-organisaties onderschrijven. Zo weet u zeker dat de schade deskundig en onafhankelijk wordt vastgesteld.

    Bent u het niet eens met de conclusie van onze schade-expert? Dan kunt u zelf een schade-expert inschakelen: een zogeheten contra-expert. U kunt hiervoor contact opnemen met uw verzekeringsadviseur. De kosten van de contra-expert betalen wij altijd tot het bedrag dat wij aan onze expert betaald hebben. Zijn de kosten van uw expert hoger? Dan beoordelen wij of die extra kosten redelijk zijn. Zijn de extra kosten niet redelijk? Dan betalen wij deze extra kosten niet.
     
  3. Afronden van de schade
    Na de beoordeling van de schade informeren wij u of uw verzekeringsadviseur over de afwikkeling van de schade. Meestal bevestigen wij dan aan u of uw verzekeringsadviseur dat u een vergoeding krijgt. Bent u niet verzekerd voor de schade? Dan informeren wij u of uw verzekering hier uiteraard ook over. Soms zijn de kosten van de schade terug te vragen aan de aansprakelijke partij of de verzekeraar van die partij. Als dat zo is, doen we dat.

Hoe lang het afwikkelen van een schade duurt, is afhankelijk van een aantal zaken: de soort schade, de informatie die wij krijgen over de schade en de medewerking van de betrokken partijen. Gaat het om letselschade? De behandeling daarvan is vaak erg ingewikkeld. Dit kan daarom enige tijd duren.