Veelgestelde vragen

Algemeen

De nieuwe schadepropositie is opgebouwd uit moderne producten met een scherpe prijs, ruime dekking, eenvoudige voorwaarden, helder en overzichtelijk.

Het gaat concreet over de producten: Woonhuis, Inboedel, AVP en Personenauto. U hoeft bij de nieuwe propositie niet te controleren of het product binnen de volmachtlimieten of -richtlijnen past. Diezelfde eenvoud geldt ook voor de situatie waarin een aanvraag niet acceptabel is. Een risico past of past niet. Als u geen offerte uit uw systeem krijgt, dan kunt u de aanvraag ook niet provinciaal bij ons onderbrengen. Voor ons provinciaal kanaal hanteren wij dezelfde richtlijnen.

Hier vindt u de pagina met productverschillen.
De oude producten blijven nog tijdelijk ter beschikking, zodat alle partijen voldoende gelegenheid hebben de nieuwe propositie in te regelen. De oude producten verdwijnen in de loop van 2024, zodra u gereed bent met de nieuwe propositie, verzoeken wij u de oude producten niet meer te voeren. In de loop van 2024 bespreken we graag met u de mogelijkheden voor het migreren van de bestaande portefeuille naar de nieuwe propositie.
De oude producten blijven nog tijdelijk ter beschikking, zodat alle partijen voldoende gelegenheid hebben de nieuwe propositie in te regelen. De oude producten verdwijnen in de loop van 2024, zodra u gereed bent met de nieuwe propositie, verzoeken wij u de oude producten niet meer te voeren. In het eerste half jaar zullen wij u hierover verder berichten. 
De instructie van schaderegeling blijft ongewijzigd.
We hebben een nieuw stoplichtmodel samengesteld. Dit vindt u terug op volmachtbeheer. U vindt hier tevens de handleidingen voor ANVA, CCS en DIAS.
Via Volmachtbeheer vindt u het nieuwe stoplichtmodel. U vindt hier tevens de handleidingen voor ANVA, CCS en DIAS. 
Indien het systeem geen premieberekening maakt, hebben wij geen verzekeringsmogelijkheden. Ook provinciaal kunnen wij dit risico dan niet verzekeren, hiervoor gelden dezelfde acceptatieregels.
U hoeft bij de nieuwe propositie niet te controleren of het product binnen de volmachtlimieten of -richtlijnen past. Een risico past of past niet. Als u geen offerte uit uw systeem krijgt, dan kunnen wij geen verzekeringsoplossing aanbieden. U kunt de aanvraag ook niet provinciaal bij ons onderbrengen. Voor ons provinciaal kanaal hanteren wij dezelfde richtlijnen.
Special limits zijn op de nieuwe propositie niet van toepassing. 
Het SUIV-template kunt u benaderen via AOS.
De nieuwe propositie kent een dynamische prijs, waardoor de prijs morgen anders kan zijn dan die van vandaag. De offerte is 30 dagen geldig.
Het nieuwe particuliere tarief wordt nog niet vermeld in Rolls. 
Voor uw business gerelateerde vragen kunt u terecht bij het uw Volmachtmanager of het Volmacht supportteam via [email protected] of 088-5776930. Voor uw technische vragen kunt u terecht bij de servicedesk van Solera via 088-6006400 of [email protected]. De volledige contactgegevens van Allianz vindt u onder Service & Contact.
Korting verlenen is niet mogelijk op de nieuwe producten.
De nieuwe propositie kent geen clausuleteksten m.u.v. de alarmbeveiliging voor auto. Wij verzoeken u hiervoor een polistekst op te nemen voor uw klant. De polisteksten (clausule tekst) vindt u terug in het stoplichtmodel alsmede in de documentatie voor inregeling.Het nieuwe particuliere tarief wordt nog niet vermeld in Rolls. 
Op dit moment is het nog niet mogelijk via de VPI een mutatie door te voeren. Wij verzoeken u hiervoor een nieuwe aanvraag te doen.

De handleiding VPI (www.volmachtbeheer.nl/productgegevens vpi tariferen) bevat de benodigde informatie. De VPI bevat zowel een premie- als acceptatiebox, waardoor u de acceptatieregels niet apart hoeft in te regelen. U kunt het Stoplichtmodel gebruiken ter ondersteuning van de acceptatie.

Het nieuwe particuliere tarief wordt nog niet vermeld in Rolls. 

Woon en Aansprakelijkheid

De klant hoeft zich geen zorgen te maken over het voldoende verzekerd zijn van het woonhuis en/of de inboedel: we hanteren geen maximaal verzekerd bedrag, dus uw klant kan niet onderverzekerd zijn. Let wel op: er gelden voor bepaalde attractieve zaken maximeringen in de voorwaarden.
Een taxatie is niet nodig. De klant hoeft zich geen zorgen te maken over het voldoende verzekerd zijn van het woonhuis en/of de inboedel: we hanteren geen maximaal verzekerd bedrag, dus uw klant kan niet onderverzekerd zijn. 
Woningen met een rietenkap zijn niet verzekerbaar.
Beperkt zakelijk gebruik vinden we goed. Een kamer gebruiken als een klein kantoor vinden we goed. Maar uitsluitend als men alleen werkt; men mag geen personeel hebben.

Auto

Het stoplichtmodel met acceptatievoorwaarden vindt u terug op volmachtbeheer.nl.
De nieuwe propositie kent een individuele premie, waarin korting is verrekend gebaseerd op schadevrije jaren. Een bonus-malus ladder is daardoor niet van toepassing.

< 7.500

  7.500 - 10.000

10.000 - 15.000

15.000 - 20.000

> 20.000

Het verzekerd bedrag voor WA is onlangs aangepast aan het wettelijke bedrag van € 6.450.000.

Dit bedrag dient nog aangepast te worden in de voorwaarden. Hierin staat reeds de vermelding: Als wij volgens de wet een hoger bedrag moeten betalen, dan betalen wij dat bedrag.

De vereiste alarmclassificatie vindt u terug in het stoplichtmodel op volmachtbeheer.nl. Wij verzoeken u hiervoor een polistekst op te nemen voor uw klant. De polisteksten (clausule tekst) vindt u terug in het stoplichtmodel alsmede in de documentatie voor inregeling.