Afgelopen februari reikte NRC Live de Impact Award uit aan de organisatie die de meest positieve impact maakt door duurzame innovatie met winst te combineren. De scale-up Sungevity bleek voor het publiek de overduidelijke winnaar te zijn en kreeg uit handen van Allianz, als partner van NRC Live Impact Award, de prijs uitgereikt. Echter is deze scale-up niet zonder slag en stoot tot de huidige omvang gekomen. Hier gingen jaren van plannen maken, innoveren, groeien, falen, herstellen en nog meer groeien aan vooraf. Om andere ondernemers te inspireren, vertelt Kim Taylor, Marketing Director, Sungevity’s verhaal.
Allereerst, wat doet het bedrijf eigenlijk? Sungevity wil met de combinatie van een softwareplatform, laser-focused marketing en ongelimiteerde customer service een ‘rooftop revolution’ bewerkstelligen. Hierbij komt elk geschikt dak vol te liggen met Sungevity zonnepanelen. Het primaire doel is niet om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar om eerlijk advies te geven door te kijken naar wat het beste past in een specifieke case. Dit wordt door de klant als prettig ervaren en deze voelt zich zo tevens beter gehoord.