• Uw verzekering is vernieuwd

Uw verzekering is vernieuwd

De afgelopen jaren hebben wij onze particuliere schadeverzekeringen vernieuwd. Deze verzekeringen kennen gunstige dekkingsvoorwaarden. Ook onze bestaande klanten willen wij laten profiteren van de voordelen van deze nieuwe verzekeringen. Daarom hebben wij uw verzekering omgezet naar onze nieuwste verzekering. U bent en blijft goed verzekerd. Aan de hand van veelgestelde vragen leggen we uit wat er nu wel en (vooral) niet verandert. Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw adviseur. Hij kan u verder helpen.

U bent en blijft goed verzekerd

Bij de omzetting zijn uw dekking en uw premie gelijk gebleven. Ook uw verzekeringsadviseur is dezelfde gebleven. U bent en blijft goed verzekerd. Bovendien geldt op uw polis de “Garantie beste dekking”. Hiermee geven wij u de garantie dat wij een nieuwe schade behandelen volgens de voorwaarden die voor u de ruimste dekking bieden. Dat kunnen de oude of de nieuwe Allianz-voorwaarden zijn. Deze garantie geldt op uw polis tot 1 jaar na de eerstkomende verlengingsdatum van uw verzekering. Na die periode gelden uitsluitend de nieuwe Allianz-voorwaarden. De verlengingsdatum van uw verzekering is op uw nieuwe polis vermeld bij het kopje “Einddatum”.

Het enige wat direct bij de omzetting naar is veranderd is uw polisnummer. En dat wij de premie voortaan per verzekering bij u in rekening brengen. Dit is alleen het geval als u de premie rechtstreeks aan ons betaalt. Bij uw oude (pakket)verzekering(en) werd de premie voor al uw (pakket)verzekeringen in één bedrag bij u in rekening gebracht.

Veelgestelde vragen

De afgelopen jaren hebben wij onze particuliere schadeverzekeringen vernieuwd. Deze verzekeringen kennen gunstige dekkingsvoorwaarden. Ook onze bestaande klanten willen wij laten profiteren van de voordelen van deze nieuwe verzekeringen. Daarom hebben wij uw verzekering omgezet naar onze nieuwste verzekering. U bent en blijft goed verzekerd.

Nee hoor. Uw verzekeringsadviseur verandert niet. U blijft gewoon bij uw huidige verzekeringsadviseur. U kunt dus nog steeds voor advies over uw verzekeringen bij uw verzekeringsadviseur terecht. Heeft u vragen over de omzetting van uw verzekering? Of heeft u behoefte aan advies? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. In de brief, die u bij uw polis ontvangen heeft, is aangegeven wie uw verzekeringsadviseur is en hoe u hem kunt bereiken.

Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. Hij kent uw situatie en kan u verder helpen.

Ja, al uw particuliere schadeverzekeringen worden omgezet naar onze nieuwste producten. U ontvangt voor elke verzekering nieuwe verzekeringspapieren.

Ja, u bent bij Allianz goed verzekerd. Op uw nieuwe verzekering gelden de nieuwste voorwaarden van Allianz. Vaak zijn die voorwaarden beter dan de voorwaarden van uw oude verzekering. Toch kan het voorkomen dat dat niet zo is. Daarom geldt op uw nieuwe verzekering de clausule ’Garantie beste dekking’. Dat betekent dat wij een nieuwe schade behandelen volgens de voorwaarden die u de ruimste dekking bieden. Dit kunnen de oude of de nieuwe Allianz-voorwaarden zijn. Deze garantie geldt op uw polis tot 1 jaar na de eerstkomende verlengingsdatum van uw verzekering. Na die periode gelden uitsluitend de nieuwe Allianz-voorwaarden. De verlengingsdatum van uw verzekering is op uw nieuwe polis vermeld bij het kopje “Einddatum”.

Uw nieuwe Allianz-polisvoorwaarden kunt u via internet downloaden. Heeft u vragen hierover of heeft u behoefte aan een toelichting? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

Deze garantie geldt vanaf het moment van omzetting tot 1 jaar na de eerstkomende verlengingsdatum van uw verzekering. Of tot de wijzigingsdatum als uw verzekering eerder wijzigt door een wijziging in het risico. De verlengingsdatum van uw verzekering is op uw nieuwe polis vermeld bij het kopje “Einddatum”. Heeft u vragen hierover? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

De premie van uw verzekering is gelijkgebleven. Er kunnen wel kleine afrondingsverschillen zijn. De premie kan per eerstkomende verlengingsdatum natuurlijk wel wijzigen door (eerder) aangekondigde premiewijzigingen, wijzigingen in bonus-malus of wijzigingen met premiegevolgen.

U kunt voor al uw vragen terecht bij uw verzekeringsadviseur. Uw verzekeringsadviseur is niet veranderd. In de brief die u bij uw polis ontvangen heeft, is aangegeven wie uw verzekeringsadviseur is en hoe u uw verzekeringsadviseur kunt bereiken.