Onze strategie

De strategie van Allianz tot en met 2021 is vastgelegd in de Renewal Agenda 2.0 met als titel Simplicity Wins.

Renewal Agenda 2.0: Simplicity Wins

De Renewal Agenda 2.0 is het vervolg op de Renewal Agenda 2015-2019 en bestaat uit vijf pijlers.

  • Customer - Wij streven naar Loyalty Leadership door eenvoudige en intuïtieve producten en een empathische service.
  • Digital - Met ons Allianz Customer Model streven we naar productiviteitswinst door vereenvoudiging, harmonisatie en het overbodig maken van oude systemen.
  • Excellence - Wij geloven dat data-analyse de basis is om te excelleren. Dit passen wij toe door gebruik te maken van AI-oplossingen voor particulieren, het mkb en bij Investment Management.
  • Growth - Wij zetten in op winstgevende groei en nieuwe platformen. Een voorbeeld hiervan is ons nieuwe Europese platform voor particuliere schadeverzekeringen en diverse partnerships via Allianz X.
  • Meritocracy - Wij ambiëren het beste voor ons menselijke kapitaal. Met nieuwe vormen van beloning en investeren in vaardigheden.