Veelgestelde vragen over de Allianz Levenkluis

Mijn Leven Polis is een digitale omgeving waarin documenten staan over jouw levensverzekering(en). Denk hierbij bijvoorbeeld aan jouw polisbladen of eventueel jouw jaarlijkse waardeoverzicht. Met Mijn Leven Polis heb je toegang tot de meest actuele documenten.
Allianz doet er alles aan om het gebruik van Mijn Leven Polis veilig te houden. Alleen jij hebt toegang tot Mijn Leven Polis met jouw e-mailadres en jouw wachtwoord. Allianz houdt zich aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door jou ingevoerde gegevens worden niet aan andere organisaties verstrekt, tenzij hiervoor een wettelijke grondslag is of dat je hier toestemming voor heeft gegeven.
De documenten die in Mijn Leven Polis worden gezet, zijn jouw polisbladen, eventueel jouw jaarlijkse waardeoverzicht(en) en de renseigneringsbrief. In de renseigeringsbrief staat de informatie over de poliswaarde of de betaalde premie zoals die door Allianz is doorgegeven aan de Belastingdienst. De komende jaren zullen er nog meer documenten in Mijn Leven Polis worden geplaatst.
Het is mogelijk dat nog niet al jouw Levensverzekeringen van Allianz in Mijn Leven Polis staan. Als er nog verzekeringen ontbreken, neemt dan contact met ons op.
Je kan jouw e-mailadres (gebruikersnaam) voor Mijn Leven Polis wijzigen in het tabblad “Mijn Profiel”.
Nee, een e-mailadres kan maar één keer gebruikt worden. Je e-mailadres is jouw gebruikersnaam en moet daarom uniek zijn.
Het is niet mogelijk om zelf documenten toe te voegen aan Mijn Leven Polis.
Documenten uit het verleden zijn niet in Mijn Leven Polis geplaatst. De polis bladen, die vanaf mei 2018 worden afgegeven, worden in Mijn Leven Polis gezet. De waardeoverzichten en renseigneringsbrieven vanaf 2017 zijn zichtbaar in Mijn Leven Polis.
Nee, in Mijn Leven Polis zitten geen pensioenverzekeringen. Pensioenverzekeringen zitten in een andere beveiligde digitale omgeving. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de afdeling Pensioenen via 088 - 577 41 43.
Als je een fout in jouw gegevens ontdekt, kan je een e-mail sturen aan [email protected].
Vanuit het buitenland kun je ons telefonisch bereiken op telefoonnummer: +3188 – 577 22 22.
Wij zijn jou graag van dienst. Je kan ons op werkdagen bellen tussen 8.00 en 17.30 op telefoonnummer 088 - 577 22 44 of mailen via [email protected]. Wil je advies? Neem dan contact op met jouw financieel adviseur.