Het verlies van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Wij kunnen ons goed indenken dat uw gedachten nu niet uitgaan naar het afhandelen van financiƫle zaken. Daarom proberen we dit zo makkelijk mogelijk voor u te maken. Hier leest u hoe u een overlijden bij ons kunt melden en wat de vervolgstappen zijn.
Had de overledene producten en diensten bij Allianz Nederland? Dan kunt u het overlijden op de volgende manieren aan ons doorgeven:
Wij hebben in ieder geval het volgende van u nodig:
Specifieke documenten
Soms zijn er specifieke documenten noodzakelijk. Een van onze medewerkers zal u hierover informeren, nadat wij de melding hebben ontvangen.
Contact met adviseur
Neem ook contact op met de financieel of verzekeringsadviseur van de overledene. Deze adviseur kan u helpen bij de afwikkeling van de financiële zaken.
Als wij uw melding hebben ontvangen, nemen we contact met u op. We kunnen bijvoorbeeld vragen om een akte van overlijden of kopie van een identiteitsbewijs. Als wij alle documenten hebben, handelen wij alles af. U ontvangt hiervan een bevestiging.
Allianz heeft verschillende verzekeringsproducten. Elk product kent bij overlijden andere voorwaarden. Het kan gaan om de volgende producten en diensten:
U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.
Telefonisch
0900 – 255 4269 (bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur).
Per post
Stuur een brief in een ongefrankeerde envelop naar:
Antwoordnummer 5375
3000 VB Rotterdam
Per e-mail
nabestaandendesk@allianz.nl