Informatie over het coronavirus en particuliere verzekeringen

Hieronder vindt u veel gestelde vragen over onze reisverzekering, overlijdensrisicoverzekering, pensioen en hypotheek. Heeft u andere vragen over uw verzekeringen? Neem dan contact op met uw adviseur of raadpleeg de website van het Verbond van Verzekeraars.

Heeft u een luisterend oor, advies of extra hulp nodig omdat u in quarantaine of thuisisolatie zit?
Dan kunt u contact opnemen met de Rode Kruis Hulplijn (070-4455 888). Dit nummer is van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 9.00 – 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00-16.00 uur. Op de website van de overheid staat ook informatie die u verder kan helpen.

Nee, de kosten van het annuleren van uw reis vanwege het coronavirus vallen niet onder de dekking van de Allianz Reisverzekering. Dit geldt ook als voor uw reisbestemming vanwege het coronavirus een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken geldt. Wij adviseren u in beide gevallen contact op te nemen met het reisbureau, de touroperator of de vervoersmaatschappij waar de reis is geboekt.
Wanneer u door het coronavirus in quarantaine moet of het openbaar vervoer vertraagd is door een uitbraak van het virus, krijgt u géén verblijfkosten vergoed. Een virusuitbraak is géén verzekerde gebeurtenis. Wij adviseren u om contact op te nemen met het reisbureau, de touroperator of de vervoersmaatschappij waar de reis is geboekt.
Nee, de kosten van het annuleren van uw reis vanwege het coronavirus vallen niet onder de dekking van de Allianz Reisverzekering. Dit geldt ook als voor uw reisbestemming vanwege het coronavirus een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken geldt. Wij adviseren u in beide gevallen contact op te nemen met het reisbureau, de touroperator of de vervoersmaatschappij waar de reis is geboekt.
Nee, repatriëring zonder medische redenen (dat wil zeggen zonder dat u ziek bent of zonder dat u een medisch ongeval heeft gehad ) zit niet in de basisdekking van een reisverzekering. Is er wel sprake van repatriëring door medische redenen? Dan valt dit wel onder de dekking.
Ja, Allianz keert dan uit. Dit geldt ook voor de situatie dat u in Nederland komt te overlijden als gevolg van het coronavirus.
Het coronavirus heeft grote impact in onze samenleving. De druk op de zorgsector heeft gevolgen voor de medische acceptatie van verzekeringen. Keuringsartsen, huisartsen en medisch specialisten hebben op dit moment hun handen vol aan de bestrijding van het coronavirus. Hierdoor kunnen de doorlooptijden van de medische acceptatie van onze overlijdensrisicoverzekering oplopen. We rekenen op uw begrip.
Op internet en social media circuleren berichten dat verzekeraars niet uitkeren bij overlijden of arbeidsongeschiktheid na coronavaccinatie. Deze berichten zijn onjuist. Mocht u overlijden na vaccinatie, dan keren wij uit als verder aan de voorwaarden wordt voldaan.
Ja, Allianz keert in die situatie uit. Standaard hebben we in de voorwaarden van het Allianz Pensioen en het Allianz DGA Pakket geen uitsluiting voor reizen naar een land of gebied met een oranje of rood (negatief) reisadvies.
We kunnen ons voorstellen dat het betalen van uw hypotheek op dit moment problemen kan opleveren. Neemt u in dat geval contact op met onze servicing partner Quion op 088-2051595. We denken graag met u mee over een passende oplossing. Is uw inkomen als gevolg van de coronacrisis gedaald, dan komt u mogelijk in aanmerking om de betaling van de hypotheeklasten tot 3 maanden uit te stellen.