Overzicht van bijzonderheden bij de omzetting

Onderstaand treft u een overzicht van de bijzonderheden die spelen bij de omzetting van de oude- naar de nieuwe Allianz verzekeringen. Het overzicht is op hoofdlijnen. Onderaan op deze pagina vindt u ook een document met alle wijzigingen. Wilt u de verschillen per product bekijken? Klikt u dan op de toelichting per product. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de Conversiedesk, telefoon: 088 - 577 84 00, e-mail [email protected] . U kunt ons bereiken op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur. Wij helpen u graag verder.
Soms staan er op het polisblad of in de ABS-portal “standaardwaardes” omdat deze gegevens niet in de administratie beschikbaar zijn. Dat geldt bijvoorbeeld voor namen en geboortedata van verzekerden, voor zover u deze niet eerder heeft aangeleverd. Maar ook voor bepaalde risico-gegevens. Het plaatsen van “standaardwaardes” heeft geen effect op de dekking en de premie. Klik hier voor een overzicht van de gebruikte standaardwaardes.

Zie voor meer bijzonderheden die spelen bij de omzetting van de oude- naar de nieuwe Allianz verzekeringen het tabblad Toelichting.

Alle klanten hebben bij de omzetting de nieuwste voorwaarden van Allianz gekregen. Vaak zijn die voorwaarden beter. Toch kan het voorkomen dat dat niet zo is. Daarom geldt op alle omgezette polissen de clausule ’Garantie beste dekking’. Dat betekent dat wij een schade behandelen volgens de voorwaarden die voor uw klant de ruimste dekking bieden. Dit kunnen de oude- of de nieuwe Allianz-voorwaarden zijn.

Deze garantie geldt vanaf het moment van omzetting tot 1 jaar na de eerstkomende hoofdpremievervaldatum. Of als de verzekering eerder wijzigt door een wijziging in het risico, zoals objectwijziging of wijziging van het risico-adres. Daarna gelden uitsluitend de nieuwe Allianz-voorwaarden.