Nieuws 2019

Hieronder vindt u alle nieuwsberichten uit 2019 over Allianz.

Perscontact

Journalisten kunnen contact opnemen met Paul Möller, Head of Corporate Communications Benelux

Tel: +31 (0)88 577 11 06 
E-mail: paul.moller@allianz.nl

Cyber pers

MKB’ers onderschatten gevaren cybercriminaliteit

2 december 2019

67 procent van de Nederlandse mkb’ers denkt dat de organisatie geen interessant doelwit is voor cyberaanvallen. Toch is iedere organisatie een interessant doelwit voor cybercriminelen, hoe groot of klein ook.

Lees verder

griep wat nu

Als ondernemer geveld door de griep? Dit moet je doen.

18 november 2019

De ‘snotterperiode’ is aangebroken. Je hebt een loopneus, drukkende hoofdpijn en voelt je futloos. Maar welke ondernemer heeft er nou tijd om ziek te zijn? Je hebt net een nieuwe klant binnengehaald, bent nog bezig met offerte voor een andere klant en hebt morgen een presentatie op locatie. Eigenlijk kun je het je dus niet veroorloven om een paar dagen ziek te zijn. Wat nu? 

Lees verder

sterke-resultaten-in-eerste-halfjaar-2017-voor-allianz-benelux092017

3 miljard euro omzet voor Allianz Benelux na 9 maanden

8 november 2019

Allianz Benelux laat na de eerste 3 kwartalen van 2019 een solide resultaat zien onder moeilijke marktomstandigheden. 

Lees verder

1440x400-mkb-pensioen[1]

Opgebouwd pensioen voor oude dag onvoldoende volgens de meeste mkb’ers

14 oktober 2019 

Slechts 30 procent van de mkb’ers verwacht dat zijn opgebouwde pensioen zich straks voldoende voorziet in alle behoeftes tijdens de oude dag. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos*, in opdracht van Allianz. 

Lees verder

 

work life balance

Meer dan de helft van de ondernemers is altijd bereikbaar voor werk

15 augustus 2019

Bijna zestig procent van ondernemend Nederland, zowel zzp’ers als mkb’ers, is buiten reguliere werktijden áltijd bereikbaar voor werksituaties. Bijna vier op de tien ondernemers (37%) hebben daarnaast het gevoel altijd ‘aan’ te staan.

Lees verder

allianz-direct

Allsecur gaat verder onder de naam Allianz Direct

8 augustus 2019

Dit najaar zal online verzekeraar Allsecur verder gaan onder de naam Allianz Direct en neemt hiermee de naam van het moederbedrijf Allianz aan.

Lees verder 

benelux-resultaten

Goede resultaten in eerste halfjaar 2019 voor Allianz Benelux

2 augustus 2019

Allianz Benelux heeft in de eerste helft van 2019 een goed financieel resultaat behaald. Het operationeel resultaat en nettoresultaat laten een mooie stijging zien ten opzichte van 2018.

Lees verder

slaap-onderzoek

Vrouwelijke ondernemers slapen aanzienlijk slechter dan mannelijke vakgenoten

18 juli 2019

Ongeveer de helft van ondernemend Nederland, zowel zzp’ers als mkb’ers, slaapt onrustig. Vooral het verschil tussen mannen en vrouwen blijkt significant, wat betreft nachtrust. Zo heeft 67% van de vrouwelijke ondernemers moeite met doorslapen, tegenover slechts 51% van de mannen.

Lees verder

 

cyber-pers

Meerderheid mkb’ers denkt dat zijn onderneming geen interessant doelwit is voor cyberaanvallen

13 juni 2019

Meer dan de helft van de mkb’ers (53%) denkt dat zijn onderneming geen interessant doelwit is voor digitale dreigingen. 

Lees verder

allianz01

Resultaten Leven onverminderd sterk, claimsontwikkeling in Schade teleurstellend

14 mei 2019

Allianz Benelux heeft in het eerste kwartaal een sterk financieel resultaat behaald.

Lees verder

 

all in judith

Allianz en Judith Noordzij gaan all-in om ondernemers te helpen met zoeken naar balans

3 april 2019

Allianz en ondernemer Judith Noordzij bundelen hun krachten om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken. 

Lees verder

Allianz Benelux boekt recordomzet in 2018

15 februari 2019

Allianz Benelux heeft in 2018 een recordomzet van 4,2 miljard behaald en daarbij solide financiële resultaten neergezet.

Lees verder

Geliefde ontslaan is geen taboe voor veel ondernemers - Allianz

9 op 10 ondernemers vindt Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker

14 februari 2019 

Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel (91%) blijkt uit onderzoek van Allianz en het onderzoeksbureau Ipsos. 

Lees verder

Financiele groei

Financiële groei voor ondernemers hoogste prioriteit in 2019

14 januari 2019

Uit onderzoek van Ipsos en Allianz blijkt dat ondernemers in 2019 zich gaan richten op zakelijk gebied en met name op financiële groei

Lees verder