• De ranglijst bevestigt de groeiende merksterkte en relevantie van Allianz
  • Allianz’ veerkracht en focus op klantgerichtheid wordt weerspiegeld in het succes van het merk

Volgens Interbrand's Best Global Brands Ranking is Allianz voor de tweede keer op rij het beste verzekeringsmerk ter wereld geworden.

Het positieve nieuws komt in een onzekere tijd voor markten en industrieën over de hele wereld, die proberen de uitdagingen van een wereldwijde pandemie het hoofd te bieden.

“Onze focus op veerkracht, integriteit en klantgerichtheid werpt zijn vruchten af. Allianz is opnieuw erkend als wereldwijd nummer 1 verzekeringsmerk, wat fantastisch nieuws is en bevestigt dat we op de goede weg zijn”, aldus Oliver Bäte, Chief Executive Officer van Allianz SE.

“We zijn enorm trots om het nummer 1 verzekeringsmerk te zijn en onze plaats in de top-40 Best Global Brands-lijst veilig te stellen. In slechts tien jaar tijd is Allianz opgeschoven van de 67e plaats op de lijst met een merkwaarde van $ 4,9 miljard in 2010 naar de 39e plaats met een merkwaarde van bijna $ 13 miljard in 2020. Terwijl de helft van de merken in de top-100 er niet in slaagde te groeien dit jaar, steeg de merkwaardering van Allianz met 7 procent ondanks de crisis, tot $ 12,935 miljard”, aldus Christian Deuringer, Head of Brand & Partnerships bij Allianz SE. "We hebben ons ten doel gesteld om tegen 2025 een Top 25-merk te worden."

Interbrand publiceert jaarlijks het rapport Best Global Brands. Elk jaarverslag heeft tot doel de 100 meest waardevolle merken ter wereld te identificeren. De merkwaarderingsmethode van Interbrand was de eerste die de ISO 10668-certificering ontving.