Warning: You are using an outdated Browser, Please switch to a more modern browser such as Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Persoonlijk Pensioen Portaal verder verbeterd

Het Allianz Persoonlijk Pensioen Portaal is dé centrale plaats waar de werknemers van uw klanten alles vinden over hun pensioen bij Allianz. Mede op basis van feedback van u blijven wij het portaal continu verbeteren. Deze maand hebben we twee verbeteringen doorgevoerd.
Heeft uw klant voor bijsparen gekozen, dan kunnen zijn werknemers via het online portaal zelf bijsparen aanvragen. Handig voor werknemers met een pensioengat die extra pensioen willen opbouwen. Maar ook werknemers zonder pensioengat kunnen bijsparen om hun pensioen aan te vullen. Het berekenen en aanvragen van de vrijwillige inleg voor de opbouw van extra pensioen is volledig geautomatiseerd. 
Allianz stimuleert het pensioenbewustzijn van werknemers van uw klanten. We focussen daarbij niet alleen op het leven na de pensioendatum, maar helpen werknemers ook om na te denken over de nabije toekomst. We activeren hen om met hun pensioen aan de slag te gaan. Zo ondersteunen we bij gebeurtenissen in het leven die impact kunnen hebben op hun pensioen, zoals een nieuwe baan, of het krijgen van een kind. Ook ontvangen werknemers bericht als ze bijvoorbeeld hun risicoprofiel nog niet bepaald hebben of een pensioengat hebben.
  • Veilig en gemakkelijk inloggen met DigiD.
  • Toegankelijk via elk device (desktop, laptop, tablet, smartphone).
  • Dynamische startpagina afhankelijk van de persoonlijke situatie van de werknemer.
  • Direct inzicht in onder andere het beleggingssaldo en het verwachte pensioen.
  • Hulp bij het vast stellen van onder andere het risicoprofiel en het pensioendoel.
  • De planner laat werknemers het effect op hun pensioen zien van meer of minder werken, eerder of later met pensioen en bijsparen.
  • Berekeningen op basis van de Uniforme Reken Methode.
  • Zowel Nederlands als Engels.
Via het werkgeverportaal hebben uw klanten toegang tot een dashboard met statistieken van het Persoonlijk Pensioen Portaal. Werkgevers kunnen bijvoorbeeld over verschillende periodes zien hoeveel werknemers hebben ingelogd, hoeveel werknemers hun risicoprofiel hebben bepaald, hoe de verdeling over de verschillende lifecycles is en het aantal aangevraagde waarde-overdrachten.
Heeft u vragen over het Alllianz Persoonlijk Pensioen Portaal? Of bent u geïnteressseeerd in een demo? Neemt u dan contact op met uw accountmanager. Hij is u graag van dienst.
Ook kunt u contact opnemen met de afdeling Pensioenen. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur via 088 577 41 43 of per e-mail: [email protected]. Wij helpen u graag verder.