Eerder heeft u kunnen lezen dat wij steeds meer documenten digitaal in plaats van per fysieke post aan u versturen. Dit doen wij via de Digitale Postbus. Vanaf half februari ontvangt u - als u de verzending voor uw klant verzorgt - ook voor uw zakelijke klanten de originele klantdocumenten digitaal. U ontvangt deze dan niet meer per post. Wilt u hiermee alvast rekeninghouden? 

In onze nieuwsbrief van 14 mei en de daarop volgende berichten heeft u kunnen lezen dat wij steeds meer stukken digitaal aan u gaan versturen. 

Zo ontvangt u sinds medio 2020 uw rekeningen-courant, borderellen, boekingsnota’s en kopie-polissen (zowel voor uw particuliere, zakelijke als uw eventuele collectieve particuliere schadeportefeuille) digitaal. En u ontvangt - als u de verzending naar uw klant verzorgt - ook de originele verzekeringspapieren voor uw klanten met particuliere schadeverzekeringen digitaal. 

Vanaf half februari breiden we de digitale verzending van documenten verder uit. Vanaf dan ontvangt u - als u de verzending naar uw klant verzorgt - ook de originele polissen en verzekeringsstukken met betrekking tot uw zakelijke schadeportefeuille digitaal in uw Digitale Postbus. De originele stukken voor uw zakelijke klant ontvangt u dus niet meer per fysieke post. U kunt deze documenten vanaf dan ook eenvoudig digitaal aan uw zakelijke klant doorsturen. Hiermee kunt u inspelen op de behoefte van uw klanten om hun stukken digitaal te ontvangen.

Leest u momenteel uw digitale post automatisch in uw softwarepakket? Dan merkt u – als u de verzending naar uw klant verzorgt – dat u op enig moment ook de originele klantdocumenten van uw zakelijke klanten ontvangt. U hoeft hiervoor niets te doen. Leest uw softwarepakket niet automatisch de digitale post in? Dan ontvangt u - net zoals bij de andere digitale post - een notificatiebericht in uw e-mail. U wordt via dit notificatiebericht door Solera - de beheerder van uw Digitale Postbus - erop geattendeerd dat er documenten in uw Digitale Postbus voor u klaar staan om te downloaden.

Verwerkt u nu uw digitale post automatisch in uw softwarepakket? Dan ontvangt u in principe geen notificatiebericht als er documenten in uw Digitale Postbus voor u klaar staan. Stelt u het wel op prijs om een notificatiebericht van Solera te ontvangen? Neem dan contact op met Solera via [email protected]. Vermeld in uw e-mail dan ook uw TIME-EMS-postbusnummer. Solera is de partij die in de markt de TIME-EMS-postbusnummers uitgeeft en de Digitale Postbus voor u verzorgt. 

Met deze wijziging hopen wij onze dienstverlening verder te verbeteren. Meer informatie over deze wijziging in de postverzending, uw Digitale Postbus en de eventuele mogelijkheid van automatische verwerking in uw softwarepakket vindt u op www.allianz.nl/digitalepostbus. Bent u uw inloggegevens voor uw Digitale Postbus kwijt? Neem dan contact op met Solera. U kunt Solera op werkdagen bereiken via telefoon 088 – 600 64 00, optie 3 of per e-mail [email protected].